Eerste maand - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Martijn Swart - WaarBenJij.nu Eerste maand - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Martijn Swart - WaarBenJij.nu

Eerste maand

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

04 Juni 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Zo, de eerste maand zit er alweer op. Ik heb het IBC zien groeien van zo goed als niets (wat kabels en lege kantoren) to teen inmiddels bruisend centrum van de televisie makende wereld. Zelfs de NOS is vandaag aangekomen...

Heel veel nationaliteiten zijn aanwezig, honderden omroepen, allemaal hun eigen plekje op het IBC. De grootste is toch wel ESPN, onze Amerikaanse vrienden pakken het altijd groots aan. Maar onderschat de Duitsers niet, ARD en ZDF brengen tezamen 1700 man personeel mee. Wat dat betreft zijn zij dan weer het grootste. Althans, wij (HBS) met 2500 man personeel kunnen er ook wel wat van. Maar goed, er worden dan ook 10 stadions voorzien van 29 of 32 camera's en alle andere faciliteiten die nodig zijn voor een registratie van zo'n evenement.

En dan is er nog 3-D... Dat hobbelt overal tussendoor en zal wel voor een hoop spectaculaire beelden zorgen. Ik zal het in ieder geval gaan bekijken in de 3-D Cinema op het IBC, als ik er tijd voor heb natuurlijk en dat zal zeker de eerste dagen niet het geval zijn.

Dus... ik heb ook nog 2 kaartjes voor Kameroen-Nederland... is alleen in Kaapstad dus ik moet nog effe kijken hoe ik dat ga aanpakken. Als er nog iemand mee wil, ik heb één kaartje over ;-)

Ik heb ook wat foto's gemaakt van het stadion, maar die staan nog op mijn camera en die ligt nog in het IBC, dus misschien later weer.

• 04 Juni 2010 - 20:17

Mark Baak:

Hallo kerel,

Dank voor de update.

Hoe ga je qua niet drinken?

Mazzl,
    Mark

• 05 Juni 2010 - 08:33

Bas Swart:

Hee Tinus,
    Leuk om je te horen. Ik zou wel met je mee willen met het kaartje dat je nog over hebt. Wanneer is die wedstrijd?

• 07 Juni 2010 - 07:30

Niels Ruijs:

Klinkt goed!! Mag je t hotel al uit, of maakt dat niet zoveel uit?
    Ik hoef kaartje niet, vlieg a.s. dinsdag ri durban om 2 wedstrijden te zien waaronder NL- JPN. tussendoor ook nog ff (10 uur rijden) naar Botswana!! Zal wel supermooi zijn daar, zie er naar uit!
    Gr Niels