FIFA-MAX - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Martijn Swart - WaarBenJij.nu FIFA-MAX - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Martijn Swart - WaarBenJij.nu

FIFA-MAX

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

15 Mei 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Zo, de tweede week zit er alweer bijna op. Inmiddels verloopt ons werk aan het FIFA-MAX systeem wat we aan het bouwen zijn voor het WK.

Wat we eigenlijk aan het maken zijn, is een grote vergaarbak waarin alle beelden van de wedstrijden worden opgeslagen. Het komt er op neer dat we zo'n beetje elke hoek (29 of 32 camera's) van de belangrijke momenten in de 64 wedstrijden opslaan op een grote videoserver. We hebben de capaciteit voor ongeveer 3000 uur materiaal.

Komt ook nog eens bij dat 10 zogenaamde "loggers" alles voorzien van een omschrijving, ook wel metadata genoemd. Uiteindelijk kunnen straks heel veel omroepen gebruik maken van het materiaal en door middel van de "logs" kunnen ze heel makkelijk een selectie maken van bijvoorbeeld alle doelpunten, of alle doelpunten van een specifiek persoon om dit vervolgens te gebruiken voor samenvattingen en reportages.

Nu is het mijn taak, om samen met een aantal collega's ervoor te zorgen dat het FIFA-MAX systeem operationeel wordt en dat het straks ook blijft werken ;-). Maar daar hebben we uiteraard alle vertrouwen in!

Het belangrijkste gedeelte is al gebouwd, nu veel configureren en testen. Dan is het wachten een stuk of 35 omroepen die we moeten aansluiten, maar daar hebben we vanaf medio volgende week een paar extra collega's voor.

• 15 Mei 2010 - 21:11

Giel:

Hi Tinus,
    Klinkt indrukwekkend dat werk waarmee jij bezig bent. Dat realiseer ik me niet als ik zo zit te kijken. Jullie zijn goed opgeborgen achter spijlenhekken en prikkeldraad. Bert van Marwijk heeft me gevraagd voor linksbuiten, maar ik ben een rechtspoter, dus dat gaat effe niet door.
    Laat je niet teveel afleiden door die zoeloe meisjes met die grote bor.... bossen hout voor de deur!
    Veel plezier daar en geniet ervan. Giel

• 16 Mei 2010 - 12:26

Lies Swart:

Dag Martijn,
    Wat een goede uitleg,het is voor ons moeilijk om het over te brengen, dit is wel duidelijk, dank.
    Wij zijn net thuis na een heerlijke verwen vacantie, Geniet jij ook tussen het werk door niet vergeten hoor.
    Lieve groet.

• 22 Juni 2010 - 19:34

Ruud Swart:

Hi Martijn,

Vandaag sprak ik je moeder over jou bezigheden. Het was niet makkelijk uit te leggen, dus maar even gegoogled op FIFA max. Het is me nu duidelijk. Wel een mooi stukje techniek. Geniet ervan!

Ruud