lui... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martijn Swart - WaarBenJij.nu lui... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martijn Swart - WaarBenJij.nu

lui...

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

13 Oktober 2010 | Australië, Sydney

Dus... Ben vanochtend naar Sydney Wildlife geweest. En, het is een feit, Australische dieren zijn dus echt heel erg lui. Kangoeroes liggen een beetje op te grond, vooral te slapen. Niks geen Skippy die mensen redt! Gewoon lui!! En dan heb ik het nog niet eens over Koalaberen! Die eten 2 kilo Eucalyptus per dag en doen verder niks. Sterker nog, ze zijn zo lui, dat hun hersenen heel klein zijn... want denken kost zoveel energie... Het zal wel aan de cultuur liggen denk ik.

Overigens is het nou ook niet zo dat ik heel erg hard aan het werk ben... Alles loopt (redelijk) van een leien dakje, dus we hebben de zaakjes goed voor elkaar. Af en toe roept er iemand moord en brand en dan lossen we het gewoon even op.

Oh ja, ze hebben ook haaien hier, ook gezien in het Sydney Aquarium. Best wel cool.

Anyhoo, het is alweer bijna afgelopen, Australië heeft veel te veel medailles gewonnen, met op dit moment India als een goede tweede en Engeland op de 3e plaats.

Erg grappig trouwens om te zien dat er zo veel landen zijn binnen het Britse Gemenebest. Opeens zijn kleine eilandjes al Guernsy, Jersey en weetikveel wat nog meer. Op wereld toernooien zijn die gewoon allemaal onderdeel van Engeland, maar hier hebben ze hun eigen podium. Zo is de bekende fietsende sprinter Mark Cavendish, onderdeel van Isle of Man. Ach, het zal allemaal wel.

In ieder geval nog 1,5 dag competitie en dan zit het er weer op. Zaterdag vlieg ik weer lekker terug naar Nederland, via Dubai... 14,5 en 7 uur vliegen...

• 13 Oktober 2010 - 06:41

Jan Vd Akker:

Lijkt me wel wat Australie,eten,slapen en voortplanten.
    Kom eraan

• 13 Oktober 2010 - 08:15

Bas:

Tinus, wat een top reis moet je hebben gehad. Ik ben erg benieuwd naar je verhalen. Hbeje nog tijd om er in Dubai uit te gaan?

• 13 Oktober 2010 - 11:23

Ma:

Zo dus nog even en je mag weer een lange reis terug maken.Je hebt in iedergeval wel wat gezien. Leuk dat die onderzeeboot langs kwam. Goede reis en tot ziens
    ma