Voetbal enzo - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Martijn Swart - WaarBenJij.nu Voetbal enzo - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Martijn Swart - WaarBenJij.nu

Voetbal enzo

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

22 Augustus 2010 | Brazilië, São Paulo

Inmiddels zijn we weer aangeland in Brazilië, in Sao Paulo wel te verstaan. Alweer voor de derde keer dat ik hier op een beurs ga staan om apparaatjes te demonstreren.

Maar voordat de beurs begint, eerst nog even een demo en uitlegje aan TV Globo om de illustere buitenspellijn te gaan gebruiken. Daarvoor de afgelopen 3 dagen van Sao Paulo naar Campinas gereden, de eerste dag om de boel te installeren, de tweede dag om uitleg te geven en wat mensen te trainen en vandaag dan eindelijk de wedstrijd. En dat is best wel leuk, een voetbalwedstrijd in Brazilië. Toch iets anders dan in Nederland, het stadion ligt midden in de stad, iedereen komt in de clubkleuren, noem maar op. Vandaag stond de wedstrijd Guarani tegen Palmeiras op het programma.

Uiteindelijk een 0-0 wedstrijd, maar toch wel leuk om te zien. De Brazilianen hebben duidelijk de schwalbe uitgevonden, daar kwamen ook de meeste gele kaarten uit voort (goeie scheids zal ik maar zeggen dan). En... veel belangrijker... er was wel één (1) buitenspel moment!!! Dus ik was in ieder geval niet voor niks gegaan!!!

Op de weg terug maar even de radio aangezet, het verslag van Chorinthians tegen Sao Paulo. Erg leuk, Chorinthians stond namelijk voor de wedstrijd 4 puntjes achter op de koploper Fluminense en de wedstrijd werd gespeeld in het stadion van Pacaembu, een wijk midden in Sao Paulo. Zeg maar, een voetbaltempel zoals het hoort; dus geen dak dat dicht kan, midden in de stad (uiteraard) en behoorlijk bombastisch gebouwd. Maar het leuke was dus... ik versta geen Portugees, dus wat de goede commentator allemaal zei, heb ik niet zo begrepen. Behalve dan toen het doelpunt viel... Na een onuitputtend geratel van de commentator kwam dan toch echt het bevrijdende goaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaallllllll!!! Fantastisch om te horen, Jack van Gelder kan er echt nog een puntje aan zuigen. Hij ratelde aan één stuk door, doet ook nog wat reclame boodschappen tussendoor, haalt heel soms ook nog wat adem en maakt het spannender dan een gemiddelde spannende film! Geweldig om naar te luisteren (wat de goede man allemaal te melden had, weet ik nog steeds niet, behalve dan dat het 3-0 is geworden, of misschien wel 4-0, maar dat laatste doelpunt kan ook een herhaling zijn geweest... op de radio dan...).

Omdat we toch in de auto zaten zijn we ook nog maar even langs het stadion zelf gereden, veel politie op de been, iets met aartsrivalen of zo...

Dus, morgen even ontspannen en eens kijken of ze de stroom al op de beurs hebben aangesloten, dan kunnen we daar eens wat apparaatjes aansluiten. Zaterdag ochtend vliegen we naar Rio om ook daar een wedstrijdje te doen, ook leuk.

Oh ja... je kan hier best wel goed stappen...

• 23 Augustus 2010 - 07:10

Martin Peters:

He Martijn,

Mooi om weer van je te horen!

Doe je goede zaken op de beurs?

Kom je 11 september? Ben je dan in NL?

Groet,
    Martin

• 23 Augustus 2010 - 07:57

Ma Swart:

Dat ziet er weer goed hè. Maar goed dat ze je ook nog wat laten werken voor je geld.Toch apart dat je dit allemaal mee kunt maken.
    lieve groetjes Ma

• 23 Augustus 2010 - 10:41

Debby:

Tijn! Ziet er allemaal goed uit. Ik kan niet wachten op het WK in Brazilië om die voetbal tempels van dichtbij te mogen bekijken.
    Zie dat de temperatuur ook lekker hoog is, pfieuw!
    Succes op de beurs en tot in NL. of 1 september of rondom de IBC.

doehoeg!
    xx