Regenachtig... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martijn Swart - WaarBenJij.nu Regenachtig... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martijn Swart - WaarBenJij.nu

Regenachtig...

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

03 Oktober 2010 | Australië, Sydney

Zo, alweer 2 weekjes inmiddels in Sydney. Heerlijke stad, de vorige keer dat ik hier was (10 jaar oud...) regende het veel te hard. Vandaag dus ook weer... hoe ironisch... Anyhoo, hier aangeland voor de Commonwealth Games, die eigenlijk in Delhi (India voor de personen die dat nog niet wisten) plaatsvinden.

De Commonwealth Games zijn een soort van Olympische Spelen voor de landen die onderdeel zijn van het Britse Gemenebest, iets intens koloniaals dus, en normaal gesproken pakt Australië altijd de meeste medailles. Maar ook landen als Canada, Engeland en Jamaica maken uiteraard een goede kans. Iets anders dan de Olympische Spelen, zo zijn korfbal, lawn bowls en rugby sevens ook sporten die op het programma staan.

Dus, Sydney, hier aan het werk bij Foxtel, een betaalzender die uiteraard ook eigendom is van Rupert Murdoch, zoals alle andere Fox zenders in de wereld. Vrij uniek wat we hier doen, we hebben 6 tv kanalen 24 uur per dag in de lucht, waar constant sport op te zien is. Een complete studio en een hoop apparatuur is aanwezig. De afgelopen week is alles getest en hebben de mensen van Foxtel alles uitvoerig gereperteerd.

We wonen hier met z'n 3-en in een huis in Kirribilli, één van de duurste stukjes grond in Sydney, vooral vanwege het uitzicht op de Harbor Bridge (en als je erg uit het raam leunt, ook het Opera House). De dag na mijn aankomst was deze plek de start van de Sydney Marathon, maar dat mocht de jetlag niet drukken! Overigens wonen 2 collega's om de hoek in een appartement dat prijzen heeft gewonnen of zo, erg hi-tech en een super uitzicht op de brug!

Uiteraard is er ook wel eens wat tijd voor ontspanning, heb de dierentuin al even meegepakt en vandaag (samen met goede vriendin Emma, een local) de Harbor Bridge beklommen. Ben er in eerste instantie al regelmatig overheen gelopen of onderdoor gevaren, maar nu dus ook bovenop geklommen. Wat een superervaring was dat! Jammer dat het iets te hard regende... maar dat klaarde netjes op toen we eenmaal bovenop stonden. Fantastisch uitzicht zo hoog boven de stad, echt een aanrader. Wel effe diep in de buidel tasten want goedkoop is het niet.

De eerste 2 weken zitten erop, nog 2 weken te gaan en ik ben weer in Nederland. Snel dan nog maar eens terug gaan naar Australië...

Oh ja... toen ik in de trein naar Schiphol zat, kwam ik erachter dat ik mijn camera vergeten was... dus niet zo heel veel foto's dit keer...

  • 03 Oktober 2010 - 09:43

    Giel:

    Hoi Martijn,
    je schrijft er leuk over en interessant hoor, maar waarom worden die games niet in Dehli gehouden?

  • 03 Oktober 2010 - 13:45

    Jasper:

    Tinus, leuk stukje en ondanks dat je de camera vergeten bent, knap om deze foto's te maken en zo snel te laten ontwikkelen en in te scannen:).

  • 03 Oktober 2010 - 20:06

    Ma Swart:

    Hoi Martijn, mijn hart gaat open bij de beelden van Sydney. Ik ben wel onder de brug doorgevaren maar met geen tien paarden krijgen ze mij er bovenop. ( niet alleen mijn gewicht maar de hoogtevrees is daar debet aan) Succes in de laatste 2 weken. Liefs Ma

  • 03 Oktober 2010 - 20:07

    Ma Swart:

    Hoi Martijn, mijn hart gaat open bij de beelden van Sydney. Ik ben wel onder de brug doorgevaren maar met geen tien paarden krijgen ze mij er bovenop. ( niet alleen mijn gewicht maar de hoogtevrees is daar debet aan) Succes in de laatste 2 weken. Liefs Ma

  • 03 Oktober 2010 - 20:08

    Ma Swart:

    Hoi Martijn, mijn hart gaat open bij de beelden van Sydney.Heel mooie plaatjes. Ik ben wel onder de brug doorgevaren maar met geen tien paarden krijgen ze mij er bovenop. ( niet alleen mijn gewicht maar de hoogtevrees is daar debet aan) Succes in de laatste 2 weken. Liefs Ma.

  • 03 Oktober 2010 - 20:10

    Ma:

    Zoals je ziet ging er iets fout, de bedoeling was 1 berichtje.

  • 06 Oktober 2010 - 19:54

    Mark Baak:

    Gegeven het organisatietalent van de toppers in India kunnen we deze versie beter de CommonPoor Games noemen ;-)

    Enjoy Sydney!

  • 06 Oktober 2010 - 19:55

    Mark Baak:

    Of beter nog: CommonPoverty Games

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Woon/werk verkeer

Recente Reisverslagen:

13 Oktober 2010

lui...

03 Oktober 2010

Regenachtig...

22 Augustus 2010

Voetbal enzo

13 Augustus 2010

op reis

01 Juli 2010

Tour de Soweto
Martijn

Actief sinds 08 Juni 2008
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 32161

Voorgaande reizen:

21 Januari 2014 - 25 Februari 2014

Olympische Spelen Sochi 2014

17 Juni 2012 - 14 Augustus 2012

London 2012 Olympics

14 April 2009 - 29 April 2009

Beursje in las Vegas

30 November -0001 - 30 November -0001

Woon/werk verkeer

Landen bezocht: