Eerste week in Jo'Burg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Martijn Swart - WaarBenJij.nu Eerste week in Jo'Burg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Martijn Swart - WaarBenJij.nu

Eerste week in Jo'Burg

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

09 Mei 2010 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Zo, de eerste week zit erop. Nog maar 10 te gaan ;-).

Elke dag een beetje aan het werk op het IBC (International Broadcast Center) alwaar we een klein kantoortje hebben en we elke dag een beetje met computers spelen. Langzaam maar zeker krijgt het zogenaamde FIFA-MAX systeem vormen.

Er is hier echter wel een enorm nadeel... onze accommodatie ligt op een verkeerde plek, midden in Braamfontein/Hilbrow, wat nou toch eigenlijk wel de meest onveilige wijken zijn van Johannesburg. Helaas pindakaas, we mogen dus 's avonds niet even een wandelingetje maken buiten het hek (uiteraard voorzien van een dikke laag prikkeldraad). Maar goed, we zijn toch de hele dag aan het werk en 's avonds pakken we dan maar de social shuttle (busje wat ons elke avond naar een ander "veilig" gedeelte van Jo'Burg brengt) om een hapje te gaan eten. Dat hebben ze dan wel weer redelijk goed geregeld. We moeten nog maar zien hoe dat straks gaat als er 200 mensen zijn ipv. een stuk of 50 nu.

Verder heb ik het prima naar mijn zin, ik ben toch het grootste gedeelte van de tijd aan het werk ;-).

In ieder geval wat footootjes van de plek waar we wonen.

Later meer!

• 09 Mei 2010 - 13:06

Mark Baak:

Succes daar!

• 09 Mei 2010 - 13:36

Mark & Family:

Tinus,

Gast, laat je daar niet het kaas van het brood stelen hé.:)

Cool dat je nog ff belde. Via voicemail kwam het goed door. Merle was er super blij mee! Moeder en dochter maken het goed. Pa is bekaf en Jelle en Idse rammen elkaar de hersens in.

He, donderdag zal ik iig een bakkie op je drinken!

Veel plezier daar! En tot over 10 weken. Kom je dan bij Merle kijken? Ze gaat dan al wel bijna naar de lagere school.

Dikke X-en

• 09 Mei 2010 - 20:47

Elia:

smeer s snel wat echte grafitti op de muren. Laat ze maar zien wat DeMeernMaffia allemaal kan!

• 10 Mei 2010 - 06:10

Ralph:

Gozer!

Prikkeldraad, niet eten/niet drinken nie.. Klinkt fantastisch..

Maar jou kennende, maak jij het zelfs ook daar romantisch!

Maak ze gek! Bedankt nog voor je SMS!

Ralph

• 13 Mei 2010 - 06:22

Hans Swart En Fam:

Hoi Martijn,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Prettige dag en succes daar.
    Groet,
    Hanni en Hans

• 13 Mei 2010 - 08:22

Mark & Family:

Ja, dus, gefeliciteerd dus!

Ga je nu bananenbier drinken?

X, Sandra, Mark, Jelle, Idse en Merle.