Iets in Sochi... - Reisverslag uit Krasnaya Polyana, Rusland van Martijn Swart - WaarBenJij.nu Iets in Sochi... - Reisverslag uit Krasnaya Polyana, Rusland van Martijn Swart - WaarBenJij.nu

Iets in Sochi...

Door: ikzelf

Blijf op de hoogte en volg Martijn

29 Januari 2014 | Rusland, Krasnaya Polyana

Alweer effe geleden, maar ik dacht, laat ik weer eens beginnen wat dingen op te schrijven, zodat jullie allemaal mee kunnen genieten van de avonturen!

Inmiddels zijn we alweer een week druk bezig op het Sanki Sliding Centre, vlakbij het dorpje Krasnaya Polyana. Dit keer ben ik aanwezig op de Olympische Spelen als "Deputy Venue Technical manager". Hele dure titel, en best lollig werk. Samen met Pascal Wasterval zijn we verantwoordelijk voor de techniek die het mogelijk maakt om de rodel, skeleton en bobslee wedstrijden straks te kunnen zien op televisie.

Op zich gaat alles hier prima, van de 8 dagen hebben we er wel twee met zon gehad, eentje met sneeuw en de rest eigenlijk alleen maar regen... en niet zo'n klein beetje ook...

Verder zijn Pascal en ik al een keer gearresteerd geweest, das misschien een beetje overdreven... maar we moesten wel twee keer mee in de Russische politie lada jeep!!! En er zijn maar weinig mensen hier die ons dat na kunnen vertellen!! Uiteindelijk sloeg het allemaal helemaal nergens op en was er niks aan de hand, behalve dan dat het weer een halve dag kostte...

Inmiddels heb ik mijn kleine appartementje hier al moeten verlaten, schijnt iets te zijn met plafonds die naar beneden kunnen komen of zo... geen idee.... schijnt morgen klaar te zijn dus kan ik weer terug verhuizen. De accommodatie hier is splinternieuw, het is zelfs zo nieuw, dat het nog niet af is! Eigenlijk hebben de Russen een compleet dorp gebouwd, maar omdat het allemaal qua planning toch wat uitgelopen was, hebben ze hier en daar wat tochtjes afgesneden om alles op tijd af te krijgen, wat uiteraard niet is gelukt. Ook zal er vast wel wat van die 35 miljard zijn blijven hangen op plekken waar dat niet de bedoeling is...

Met werk zijn we vooral bezig alles voor te bereiden zodat wanneer de productieploeg komt, ze meteen aan de slag kunnen. Dat betekent bijvoorbeeld zorgen dat de bekabeling die al is gelegd in orde is, zodat we straks eenvoudig alle 40+ camera's kunnen aansluiten en alle overige omroepen alhier kunnen faciliteren. Het komt er in ieder geval op neer dat ik regelmatig naar de start van de baan moet lopen ;-)

Tot de volgende update!

• 29 Januari 2014 - 19:01

Piebe Jan Piebenga:

Zijn jullie gearresteerd vanwege homo-activiteiten..?

• 30 Januari 2014 - 00:40

Monique:

Wat super om te lezen! Heel leuk weer zo'n verslag en mooi om te lezen hoe het er daar in Rusland net voor de Spelen aan toe gaat. Ik kijk al uit naar het volgende verhaal. Succes met de voorbereidingen.

• 30 Januari 2014 - 12:06

Martin:

Fantastisch om te lezen! Succes daar en zie je verhalen dagelijks wel binnenkomen.

• 30 Januari 2014 - 22:17

Ma:

Go Martijn wat leuk dat je deze verslagen weer maakt. Heel leuk om te lezen. Ik hoop dat je er vaak iets op verteld zodat ook ik weet wat je uitvoert.

• 30 Januari 2014 - 22:19

Ma:

Na al die jaren toch weer eens in een lada gezeten! Misschien niet zo luxe als de onze?

• 30 Januari 2014 - 22:58

Lies Swart:

Hoi Marijn, dank voor je bericht, je bent weer op de juiste plek,ik ga er weer van genieten heb een mooie tijd.groet